Næringsrik og supersunn havregrøt

Denne næringsrike og sunne havregrøten er kjempegod og metter lenge. 
Dette er ingrediensene jeg bruker til 1 porsjon:

  • 1 dl havregryn
  • 1 dl havremelk (eller annen plantebasert melk)
  • 1 dl vann
  • 1 ss knuste linfrø
  • Ca 10 mandler knust/malte
  • 1/2 ss chiafrø
  • 1 most banan

Tilbred havregrøten ved først å koke opp havregrynen med vann og havremelk. Når den har kokt noen min og begynt å tykne, så tilsetter jeg de knuste linfrøene, mandlene og chiafrø( mandler og linfrøene knuser/maler jeg i en liten food processor). Grunnen til at jeg maler linfrøene er for at kroppen da tar lettere opp omega 3’en fra linfrøene. Lar grøten koke ca 1 min. Ta gryten av plata og tilsetter den moste bananen. Bland godt. Så er det bare å ta havregrøten over i en bolle, toppe med kanel og nyte dette nydelige måltidet.

Bon apetitt!

