Vegansk waldorfsalat

Jeg (Sanna) har alltid vært kjempeglad i waldorfsalat, og ble litt trist når julen nærmer meg, fordi jeg tenkte at det får jeg ikke laget lenger. Men så kom jeg over oppskriften på vegansk majones, som smakte så likt ekte majones at jeg tenkte «Denne kan jeg jo bruke til å lage waldorfsalat». Kjøpte inn epler, sellerirot, druer, valnøtter og soyafløte og så var det bare å starte å lage den fantastiske waldorfsalaten.
Jeg bruker i oppskriften min:

  • 2-3 grønne epler
  • 50 g sellerirot
  • 15 druer
  • 30 g druer
  • 1 dl majones (vegansk i min)
  • 1 dl soyafløte

Lag først vegansk majones (oppskrift finner du her). Etter å ha laget den ferdig kutt sellerirot i små terninger og kok de på medium temperatur til de har blitt myke. Tar ca 10 min. Mens selleriroten koker, så pisk krem av piskbar soyafløte og bland den inn med majonesen. Skrell og kutt eplene i biter og putter de i bollen med kremmajones-blandingen. Kutt druene i 4 og valnøttene i små biter og ha de og den ferdig kokte selleriroten (pass på å sil den godt og skyll i kaldt vann) oppi med resten av ingrediensene. Rør godt til alt er blandet godt. Pynt gjerne med druer delt i to og hele eller halve valnøtter.

Legg igjen en kommentar

