Kropps-, hår- og hudpleieprodukter!

dsc02274

Det å være veganer betyr jo så mye mer enn bare å spise plantebasert. Man unngår da også så langt det er mulig å bruke produkter som er testet på dyr og som inneholder ingredienser fra dyr. Tenkte derfor jeg skulle skrive litt om de veganske hud- og kroppspleieproduktene jeg bruker til daglig, og hvor man får tak i disse.

Av hårprodukter bruker jeg Shampo’en Dead Sea Mineral fra «dr organic». Dette er en serie, som har både hår-, kropps- og ansiktsprodukter. Jeg er ikke veldig fornøyd med denne shampo’en, for den er nok ikke helt den riktige for mitt hår, men jeg kjøper heller en annen nestegang. «Dr organic» får man kjøpt på Sunkost. Bare vær obs hvis du er ute etter veganske produkter at ikke alle i denne serien er det, men det står merket på baksiden eller undersiden på produktene om de er veganske eller vegetariske. De koster litt, men i forhold til kvaliteten på produktene og at de er veganske, så syns jeg ikke det er så ille. Shampo’ene ligger vel på litt over 100,-. Av balsam bruker jeg merket «faith in nature». Kjøpte den i Budapest, og visste ikke før på lørdag at man kunne få tak i den her i Norge, men viser seg visste at kjeden Life selger den (koster over det dobbelte av det jeg betalte i Budapest, men det går fint). Tror de kostet rundt 100,-. Veldig fornøyd med denne balsamen, så kommer absolutt til å kjøpe den igjen når jeg går tom.

Ansiktskremen jeg bruker er også fra «dr organic». Jeg har den som heter Organic Pomegranate. Er kjempefornøyd med denne. Den er veldig drøy i bruk. Har brukt den i over 4 mnd, og den er fremdeles ikke tom. Denne får du jo selvfølgelig også kjøpt på Sunkost. Den koster 179,- noe jeg syns den absolutt er verdt siden den er så drøy i bruk.

Deodoranten jeg bruker er også fra «dr organic», og er også i Organic Pomegrante, for jeg syns den lukter fantastisk. Denne kjøpte jeg på Sunkost, og den koster 95,-. Kommer i forskjellige lukter.

Siste er sminke. Dette er det jeg har hatt vanskeligst med å få tak i, og her har jeg måttet ty litt til nettet. Alle produktene har jeg kjøpt mens jeg har vært i Norge, så disse kan alle få tak i. Den enkleste er concealeren jeg bruker. Denne er fra Everyday minerals, og jeg bestilte den på Coverbrands.no. Det som er så fantastisk med Coverbrands er jo at de har gratis frakt. Jeg betalte derfor ikke noe mer enn det produktet kostet, som var 99,-. Veldig god pris på en god mineral concealer. Veldig fornøyd med denne, og kommer til å bestille den igjen. Foundation kjøpte jeg på ebay.com og merket heter «lavera». Dette er en cream foundation, som er perfekt til litt sensitiv hud. Veldig fornøyd med dekkevnen på denne. Trodde i begynnelsen at fargen var litt mørk (fargen er Ivory), men det gikk faktisk greit. Denne kostet litt, men kvaliteten er veldig bra (ca 195,- inkludert frakt). Ble sendt fra Tyskland, så dette er ikke noe billig kinesisk merke.

Så har vi kommet til siste produktet, og kanskje det jeg er mest avhengig av. Nemlig mascara. Denne mascaraen er i merke Ecco Belle (et merke jeg aldri hadde hørt om før), og kjøpt på iHerb.com. iHerb har nemlig mye mer enn bare kosttilskudd, og matvarer. De har også en del hudpleieprodukter og sminke. Og denne mascaraen tror jeg nesten er en av de beste mascaraene jeg noen sinne har brukt. Den er helt fantastisk, og den kommer faktisk med et speil. Den er ganske tynn, så du får ikke supertykke vipper av den, men jeg liker den veldig godt for det. Prisen er ca 150,-. Frakt kommer jo selvfølgelig i tillegg, men de har jo mange andre spennende produkter på iHerb, som man kan kjøpe i samme sleng.

Håper dette kan være til hjelp, for deg som ønsker å kjøpe produkter som ikke er testet på dyr eller som er veganske.

Legg igjen en kommentar

