KonMari-metode: Klær

Nå er det en stund siden jeg ryddet i klærne med KonMari metoden, men tenkte at jeg likevel kunne lage et innlegg om det. 

Jeg har jo skrevet litt om KonMari metoden før, og klær er jo det hun anbefaler at man begynner med. Når man går igjennom klærne, så skal man holde opp hvert plagg og spørre seg selv om du føler noe glede når du tar og ser på plagget. Hvis du føler glede beholde du plagget. Hvis ikke kvitter du deg med det. Så enkelt kan det gjøres. 

Slik så det ut etter at jeg hadde samlet alt av klær og sko. Her er alt fra underdeler og overdeler til undertøy, ytterjakker, skjerf, luer og sko. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble veldig overveldet, men jeg satte på noe rolig bakgrunnsmusikk og begynte ryddingen. 

Etter ca 1 time var alt gjennomgått, og jeg satt vel igjennom med ca 1/3 av klærne noe jeg var/er kjempefornøyd med. Det som tok lengst tid var egentlig å organisere klærne jeg skulle beholde. Brukte vel rundt 2 timer på det. KonMari vil at det meste av klær skal brettes. Det er bare plagg, som ikke lett lar seg brette eller evt. kjoler, jakker og bluser som man skal ha på kleshengere. 

Slik ble i hvertfall resultatet i klesskapet da jeg var helt ferdig.

Veldig fornøyd, og nesten 1 måned etter så ser det fremdeles «perfekt» ut.

Anbefaler nok en gang alle å lese boka, «The life-changing Magic of tidying up» eller «Magisk Opprydding», som den heter på norsk.

Legg igjen en kommentar

