Acai Bowl

Dette er et innlegg jeg egentlig har tenkt på å skrive om siden onsdag, men har hatt litt problemer med å overføre bilder til pc’en, så derfor har det blitt litt forsinket.

Blogginnlegg er jo så mye gøyere å lese når det er noen bilder. Er dere ikke enig?

Men her kommer det i hvertfall.

Jeg følger en vlog’er, som heter Taylor R, og når jeg så hennes youtube video hvor hun laget noe som heter Acai Bowl tenkte jeg med en gang at det vil jeg virkelig smake. Når vi var i Budapest, så fant vi en vegetariansk/vegan kafè hvor de hadde nettopp dette på menyen. Og gud hvor godt det var 🙂

Jeg leitet omtrent i hver eneste helsekostbutikk (litt overdrivelse altså, men) i Budapest etter dette acaipulveret, så at jeg kunne lage dette selv hjemme. Når det begynte å nærme seg hjemreise, så fant jeg endelig en butikk, som hadde acaipulver. Jeg ble så glad, og prisen var også ganske bra.

Så nå har jeg allerede spist acai bowl 3 ganger denne uka 🙂

Acai bowl er perfekt for veganere og ellers andre, som trenger å få i seg endel kalorier. Min acai bowl inneholder faktisk 550 kalorier og så utrolig mange bra næringsstoffer. Og det smaker himmelsk.

Her er oppskriften jeg bruker, som jeg har hentet fra bloggen til Taylor R lovetaylor.com

1 porsjon:

– 2 ss acaipulver

– 1 frossen banan

– 1/2 cup frosne blåbær (dette vil altså si måleenheten cup, som de bruker mye i USA) Tror det blir tilsvarende ca 1-1,5 dl.

– 1/2 cup soyamelk, mandelmelk evt. vanlig melk dersom du ikke er veganer.

– 1/2 ss maple syrup/lønnesirup (evt. agave syrup)

– Topping velger du selv. Jeg bruker banan, nøtter, chiafrø og kokosstrø.

Hvis du forresten lurer på hvor du kan få kjøpt acaipulver, så kan man bestille det her http://www.iherb.com/Sambazon-Acai-Organic-Freeze-Dried-Acai-Powder-90-g/5989

Legg igjen en kommentar

